Total Pageviews

JALAN JALAN

Jauh perjalanan, banyak pengalaman. Cumanya Jangan lupa/tinggal solat ya..

Thursday, June 5, 2014

Ombak Boutique Hotel Wakaf Che Yeh

Harga promosi bermula dari RM49.90 sepatutnya tidak diletakkan di  papan iklan kerana ia sebenarnya tidak diamalkan

Bila ditanya mengapa bukan 49.90, ada saja jawapannya yang benda ini tidak diamalkan waktu itu.

Saya sayang dengan  Wakaf Che Yeh sebab namanya unik dan duduknya pula di negeri yang saya paling sayang. Cuma sekarang ini lebih kurang sama saja dengan up town di tempat lain. Sedihnya...harga sudah tidak berpatutan khusus bagi pembeli luar.

Pengalaman tinggal di hotel ini juga tidaklah sangat positif. Towel yang saya terima koyak, buruk, tandas berlumut, cadar nipis dan luntor macam dah diguna lebih dari 3 kali, layanan di kaunter lebih kurang jer dan wifi pula tidak boleh digunakan.

Sebelum itu saya tinggal di Suria sebelah Azam Hotel. Rasanya Suria lebih baik kerana ada lif, bersih, kemas dan mesra pelanggan. Selesa  nak ke pasar.. lebih dekat dan kedai makan yg OK pun tak jauh.

Kalau nak kira, dua dua pun lebih kurang sama saja, cuma yang satu tu lebih mahal sikit. Hotel ini selesa dari segi kedudukan. Sangat hampir dengan pasar besar dan dengan masjid, serta perhentian teksi.

Kalau naik bas dari KL, ia akan berhenti hampir dengan hotel ini.
  

Saya simpati dgn kerajaan negeri  yg disabotaj oleh mereka di Wakaf Che Yeh kerana mereka di sini memang suka letak harga melampau kepada orang luar.

Cumanya harga makan di KB memang masih murah berbanding bandar lain. Bandar kedua makannya murah ialah Alor Setar dan Perlis.


 

No comments: