Total Pageviews

JALAN JALAN

Jauh perjalanan, banyak pengalaman. Cumanya Jangan lupa/tinggal solat ya..

Sunday, May 17, 2015

Mengurut di Medan

Bab mengurut memang menarik khususnya urut tradisional. Body massage satu badan. Orang cakap, kalau sihat pun kena masaj sekali dalam sebulan. Urut ni ada dua; untuk sedap2 kan badan mcm di Siam atau nak lancarkan darah mcm di sini atau di Indonesia. 

Saya pernah mengurut di danau toba. urut biasa. jenuh saya cari dan terjumpa juga dengan seorang makcik berbangsa batak. sakit giler dan amat puas hati. cuma saya nasihatkan pembaca, berkira dulu tentang harga sebelum mengurut.

Makcik ni saya jumpa di depan kem navy. saya tanya penjual durian di situ. semuanya perempuan. tapi mereka ni amat jovial.

Sori saya tak simpan no fon.

Di medan, saya terjumpa seorang pemuda. sekitar 30an. sudah berkahwin dan ada 2 orang anak. terpelajar dan amat sopan. cumanya kalau mahu perkhidmatan beliau, buat temujanji terlebih dahulu. namanya NIWANDI no fon +62 813 753 9161. dia ada wassap untuk tuan hubungi. 


Niwandi sedia untuk mengurut di hotel asal info dia 24 jam sebelum dan ambil dia di lobi. Pihak hotel tidak mahu pelanggan diganggu. Jdinya kenalah tuan tunggu dia dilobi dan bawa dia ke bilek.

Upahnya? 1.5 jam lebih kurang 50 rgt.

Tapi kalau nak jenis mengarut, tanya bell boy. Ramai berebut nak bantu termasuk orang beca. Dlm 10 orang yg tuan jumpa dan tanya, 15 orang penipu. Itu saja yg saya boleh bagi tahu.

Di depan masjid ini ada hotel yang popular di kalangan rakyat Malaysia. Eloknya menginap di sini.  Shopping kompleks pun sebelah itu saja.


Saya suka menginap di stesyen keretapi Medan berhampiran Merdeka Walk. Turun kapal terbang, naik tren, terus saja ke sini. 



Pada saya ini hotel terbaik. Moden dan kemas dan harganya pun okay. Malam jalan kaki saja ke Merdeka Walk. Nak cari tempat baik, call jer Niwandi sebab dia pun ada bechak motor. Siang kalau hendak ke Pasar Basah pun boleh jalan kaki saja.  


Merdeka Walk ni amat sesuai untuk orang muda. Happenings. Tapi semua umur pun boleh datang. Harga makanan sini mahal dari biasa sebab setting dia udah macam tu. Belakang nya ada padang besar. Tiap2 pagi orang jogging di sini. Paling ramai pada week end. Boleh lah nak cuci cuci mata. Pengecualian kpd saya sebab udah 5 series.  Ketawa kau ya...



No comments: